Jag som är inlämningsansvarig för Linköping!

Hej!
Jag gör en ny presentation av mig själv, då det var ett tag sedan sist! ☺
Lina heter jag, och bor ca 3 mil från Linköping. 
2014 så födde jag min första son i vecka 24 pga havandeskapsförgiftning och dåligt flöde i navelsträngen och proppar i moderkakan. Han vägde 560 g och var 30 cm lång. Vi låg inne i 4  månader på neonatalen i Linköping, och 1 månad på Neonatalen på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm. 
När han fick börja att ha kläder, så fanns det inget i hans storlek. Han behövde ha storlek 32. Vi hittade i en butik i Stockholm, det var dyra kläder, men vi köpte ändå, då det inte fanns något annat.
När vi började närma oss hemgång så fick jag reda på insamlingen när vi fick ett sett med kläder. Det var så uppskattat. 
När vi hade fått komma hem, så såg jag i den här bloggen att Kristina och Lisette som hade hand om insamlingen då behövde en till som hjälpte till. Jag skrev att jag ville det, och det har varit så kul, och är fortfarande 🙂

2017 så födde jag min andra son i vecka 28. Han vägde 1150 g och var 39 cm lång. Det blev en ganska lång och tuff neoresa då med, men bara 3 månader på sjukhus den gången ❤️

Första gången jag får hålla Theodor 

Här är han 2/12 månad ungefär och skulle få börja att ha kläder. Storlek 50 som ligger bredvid var väldigt stort

Kläderna som han fick från insamlingen

Hela familjen när Hilding hade fötts

Hilding i sina första kläder

Nu är jag ensam inlämningsansvarig, och
vill ni sy/sticka/virka något och lämna in till mig, så hör av er till min mail för kontaktuppgifter. 
[email protected]

Hälsningar Lina 


 





1 Fabian:

skriven

Hej!
Jag är projektledare på konferensen Neonatalvård som arrangeras i Stockholm i Oktober av Teknologisk Institut.
Vi vill gärna ha med en talarpunkt med föräldrar som får delge sin historia om upplevelserna från Neonatalvården inför deltagarna, bestående av ex. barnsjuksköterskor. Om det låter intressant så får du gärna maila till [email protected] .

Kommentera här: